Tuesday, February 18, 2014

Tak semudah itu nak ucapkan selamat tinggal

Assallamualaikum

Selamat tinggal. Sebenarnya bukannya mudah nak mengucapkan selamat tinggal. Acik Alyn dah 2X mengalaminya. Walaupun dalam hati gembira bagai nak rak tapi sebenarnya dalam hati terselit rasa gundah gulana yang tak boleh nak dizahirkan. Memang mudah kalau setakat nak ucap selamat tinggal tapi untuk meninggalkan kenangan tu perit jugak terutamanya kalau kita ada BFF yang bisa diangkut ke hulu ke hilir, kongsi makan minum, kongsi suka duka dan geng mengumpat. Walaupun kat mulut kita cakap kita suka tapi dalam hati tetap ingat mereka-mereka yang yang pernah kita benci terutamanya. Tetiba miss MINDEF n HSDG la pulak #sambil lap air mata. Memang kita akan dapat jumpa kawan-kawan yang baru tapi sesungguhnya yang baru tu tak sama dengan yang lama. 

Nie majlis perpisahan dengan boss lama yang dapat bertukar ke Jabatan Kesihatan Negeri. Seorang boss yang baik al-hamdullilah. Semoga terus maju jaya di tempat baru.


 Amanat terakhir dari Doktor Iskandar



Nota Betis:
When you have Allah, you have everything. When you have everything, you shouldn't worry about anything. Ingatlah sesuatu bila kita buat kat orang kita akan dapat balik balasannya. Lambat ngan cepat je.

Post a Comment