Tuesday, September 24, 2013

Budak buchuk yang semakin banyak songeh

Assallamualaikum

Sekarang sikenit nie dah semakin banyak songeh. Bayangkanlah sejak dua menjak nie perangai dia semakin menjadi-jadi. Setiap pagi dia bangun awal,siap tunggu ibu dia nie depan pintu bilik air. Siap nangis2 bila ibu nak pergi kerja. Yang sangat kelakar bila Acik Alyn cakap kat dia...Adam nangis macam mana...dia cakap huhuhuhu....ibu cucu ibu cucu (mean ibu susu ibu susu). Itu dah memang jadik trademark dia dah kalau nangis padahal susu kat tangan pun..ngeee. Pas tu Acik Alyn tanya lagi..dah tu Adam x malu ke nangis cam tu. Dia jawap alu..alu sambil tangan tutup muka. Alahai anak ibu nie. 

Setiap pagi dia suruh Acik Alyn duduk atau baring kat sebelah dia....siap suh garu kat kaki la kat belakang la. "Adik gatal la....amut...amut git adik". Acik Alyn jawab tu la manis sangat sebab tu semut selalu gigit...ha..ha. Macam2 kerenah si anak ni kan. Semoga mereka membesar menjadi anak yang soleh :).



Post a Comment