Wednesday, January 2, 2013

Kisah sebulan nan lalu-Penangan Fareeda

Assallamuallaikum

Setelah sekian lama mendraf kisah ini, akhirnya.......

Kejadian ini berlaku pada 2 Disember tahun lepas iaitu bersamaan dengan jualan mashyur tudung yang berjenama Fareeda. Memandangkan si adik yang telah dan begitu menggilai tudung ini maka diajaknya Acik Alyn menemani dia g ke sana. Pada malam kejadian Acik Alyn dah nak hantar dia gie bermalam kat sana....ingat nak g letak dia kat sana. Sampaikan Acik Alyn kata kat dia, aku letak ko dulu nanti aku g hantar tilam...ha...ha. Pada malam kejadian jugak bagi memuaskan hati dia, kitaorang ronda depan butik lebih kurang dalam pukul 9.00 malam gitu. 

Bayangkanlah tahap kegilaan orang terhadap tudung ini, dah siap lypaking panjang berjela siap bertilam bagai. Acik Alyn bagi kata dua kat adik....dia pun tak sanggup nak bermalam kat situ. Memang ramai yang amat fanatik kat sana. 

Esok2 pagi lebih kurang pukul 7.00 pagi si adik mengajak kakaknya menemaninya mengambil nombor dahulu. Di hari benar-benar kejadian butik bukak pukul 11.00 pagi. Beratur panjang berrjela jugak la. Pada mula Acik Alyn x nak pun beratur mengambil nombor....bayangkanlah Acik Alyn x mandi pagi...ha....ha. Terpaksa jugak la menemankan dia dan sesungguhnya menterjebakkan jugak la Acik Alyn sekali. Masa tu dapat nombor 8++. Adik cakap biarlah sekali pengalaman yang 'terindah' ini.

Pas tu balik umah...sambung tido. Petang baru g balik Bangi untuk membeli tudung. Bayangkanlah kalau orang yang doq jauh2 pun sanggup........Sorang dapat beli 3 je pun....

Walau apa pun pilihan bijak tetap di tangan anda sebagai pengguna. Lately Acik Alyn dah stat pakai jenama apa saja asalkan hasil+materialnya setanding. Isu tudung pun dah kalah cerita politik :(. 


Suasana pukul 7.00 pagi.
Acik Alyn yang bucuk dan selekeh gle...he...he
Si Adik yang amat menggilai Fareeda


Siap ada khemah, makan dan minum
Tadaa...hasilnya akibat terjebak sama

Nota Betis:
-Banyaknya kerja nak disettlekan. Moga dipermudahkan segala-galanya.
-Buat sikit2 lama2 abes jugakkan. Saya kalau boleh x moo la keje selain dari 5 hari waktu bekerja.
-Buat orang tu, x yah la nak bz2 lagi pasal life saya. Cukup, cukup sudah.

Post a Comment