Thursday, January 31, 2013

Setelah sekian lama senyap+sunyi

Assallamualaikum

Esok dah masuk Februari dah. Best la jadik warga Wilayah sok sebab cuti. Sebenarnya rindu gle nak berblogging, nak mencurah rasa, nak mengadu domba tapi apakan daya di sebabkan kebizian yang alang kepalang ditambah dengan rasa kemalasan yang amat manis ini.

Di samping tu jugak sikenit pun dah pandai nak berlappy jugak. Nampak aje ibu  dia nak on lappy, dia dulu yang tekan button on tu. Pas tu suh ibu bukak youtube. Terpaksa la ibu layankan.
Esok petang akan menjalankan misi ke KL. Tujuan utama nak pergi memborong buku, pendek kata memborong novel. Siap buat list lagi.


Saturday, January 12, 2013

Cerita selepas Krismas

Assallamualaikum

Kejadian berlaku ketika hujung tahun lepas#rasa macam dah berkurunkan. Acik Alyn berjalan2 tanpa sopink ? di Sunway Pyramid. Kat Sunway nie memang kalau Krismas, decoration memang cantik. Setiap tahun mesti pergi ke sana semata-mata nak berphotog. Tapi pergi kali nie memang terlupa bawak kamera gedabak Acik Alyn *tertinggal kat dalam kete. Lately gitu la rasa malas aje nak angkut kamera gedabak Acik Alyn tu.

Terfikir untuk membeli sesuatu untuk menggantikan kamera gedabak Acik Alyn tu.

Ada satu peristiwa yang terjadi kat sana....alahai anak ibu macam2. Bayangkan ibu terpaksa membeli extra baju sebab sikenit tu bocor, abes basah2 sume. 


 Lokasi kejadian. Cantik kan




 Makan2 kat Ayam Penyet AP...x doq Wong Solo wei

 Adam n pon..pon
 



 Bersama ngan sayang ibu




Nota Betis:
-Esok hendak ke KL kah


Friday, January 11, 2013

Makan2 again

Assallamualaikum

Kata orang Kuantan adalah syurga makanan laut. Tapikan apabila Acik Alyn balik ke sini Acik Alyn tak tahu nak makan kat mana sebab kebanyakkan tempat makan yang Acik Alyn adalah tidak menepati sangat2 selera ini. Rasanya Johan kat Kampung Baru lagi best. 

Puas jugak la menservey kat mana la makan sedap kat Kuantan nie... Paling2 glamer pun orang sebut Ana Petai kat Tanjung Lumpur. May be lama kat sini in shaa Allah hafal la kot tempat2 makan yang best kat sini. Ke masakan mak Acik Alyn lagi superb?
 


Thursday, January 10, 2013

Cerita Basi dah - MAHA 2012

Assallamualaikum

Gambar sekitar MAHA 2012. Pergi dah last minit sesangat.





Wednesday, January 9, 2013

Rabu tanpa kata



Monday, January 7, 2013

Isnin oo Isnin

Assallamualaikum

Al-hamdullilah tenet Acik Alyn dah OK dah. Rasa x beh aje ble tenet x de mase Jumaat ari tu #padahal boleh je on9 kat umah. Acik Alyn dah beli adapter untuk Wifi yang baru dan yang mantap pye :O.

Start dari minggu lepas banyak kerja yang nak disettlekan. Harap dapat la settle ikut time. Nak buat cepat2....


Thursday, January 3, 2013

Bicara Khamis


Wednesday, January 2, 2013

Kisah sebulan nan lalu-Penangan Fareeda

Assallamuallaikum

Setelah sekian lama mendraf kisah ini, akhirnya.......

Kejadian ini berlaku pada 2 Disember tahun lepas iaitu bersamaan dengan jualan mashyur tudung yang berjenama Fareeda. Memandangkan si adik yang telah dan begitu menggilai tudung ini maka diajaknya Acik Alyn menemani dia g ke sana. Pada malam kejadian Acik Alyn dah nak hantar dia gie bermalam kat sana....ingat nak g letak dia kat sana. Sampaikan Acik Alyn kata kat dia, aku letak ko dulu nanti aku g hantar tilam...ha...ha. Pada malam kejadian jugak bagi memuaskan hati dia, kitaorang ronda depan butik lebih kurang dalam pukul 9.00 malam gitu. 

Bayangkanlah tahap kegilaan orang terhadap tudung ini, dah siap lypaking panjang berjela siap bertilam bagai. Acik Alyn bagi kata dua kat adik....dia pun tak sanggup nak bermalam kat situ. Memang ramai yang amat fanatik kat sana. 

Esok2 pagi lebih kurang pukul 7.00 pagi si adik mengajak kakaknya menemaninya mengambil nombor dahulu. Di hari benar-benar kejadian butik bukak pukul 11.00 pagi. Beratur panjang berrjela jugak la. Pada mula Acik Alyn x nak pun beratur mengambil nombor....bayangkanlah Acik Alyn x mandi pagi...ha....ha. Terpaksa jugak la menemankan dia dan sesungguhnya menterjebakkan jugak la Acik Alyn sekali. Masa tu dapat nombor 8++. Adik cakap biarlah sekali pengalaman yang 'terindah' ini.

Pas tu balik umah...sambung tido. Petang baru g balik Bangi untuk membeli tudung. Bayangkanlah kalau orang yang doq jauh2 pun sanggup........Sorang dapat beli 3 je pun....

Walau apa pun pilihan bijak tetap di tangan anda sebagai pengguna. Lately Acik Alyn dah stat pakai jenama apa saja asalkan hasil+materialnya setanding. Isu tudung pun dah kalah cerita politik :(. 


Suasana pukul 7.00 pagi.
Acik Alyn yang bucuk dan selekeh gle...he...he
Si Adik yang amat menggilai Fareeda


Siap ada khemah, makan dan minum
Tadaa...hasilnya akibat terjebak sama

Nota Betis:
-Banyaknya kerja nak disettlekan. Moga dipermudahkan segala-galanya.
-Buat sikit2 lama2 abes jugakkan. Saya kalau boleh x moo la keje selain dari 5 hari waktu bekerja.
-Buat orang tu, x yah la nak bz2 lagi pasal life saya. Cukup, cukup sudah.

Tuesday, January 1, 2013

Welcome 2013

Assallamualaikum

Hari ini merupakan hari pertama dalam tahun 2013. Semoga hari-hari mendatang akan menjanjikan seribu kerahmatan dalam hidup Acik Alyn. Amin.

Azam baru...hu...hu x de kot just renew aje azam yang lepas2. Usia akan bertambah lagi satu angka. Mohon dipermudahkan segala-galanya.