Thursday, February 23, 2012

Mulakan hidup baru di tempat jatuh lagi di kenang

Dalam masa seminggu lagi, Acik Alyn akan memulakan hidup baru. Akan bertemu kawan2 baru, suasana kerja yang baru yang paling best dapat dekat dengan mak dan abah. Bukannya x sedih nak meninggalkan kawan2 kat sini tapi mungkin Allah dah tentukan rezeki Acik Alyn kat tempat lain jugak. Setiap sesuatu yang terjadi itu mesti ada hikmahnya kan. Allah dah aturkan yang terbaik untuk Acik Alyn. Korang nanti jangan nangis tau...kita ambik gambar banyak2 ek.


Sekarang kan senang, dunia di hujung jari. Dalam Facebook kita berjumpa juga. Korang kan rajin skodeng blog nie :)

Dari semalam mood kerja Acik Alyn dah sampai ke laut dah. Tapi akan cuba sedaya upaya untuk meninggalkan segala ilmu2 yang ada...he...he termasuklah ilmu membela diri. Shikin, next week buat full ek keja akak.

Rindu dengan Adam. Hari2 ibu telefon kat kampung. Next week ibu balik ye sayang, boleh la ibu gomol2 Adam puas2. Anak ibu kan dah pandai merangkak 1 umah nenek. Dah pandai naik tangga dah....ala rindunya ibu kat Adam.

Nota Betis:
-ingin melupakan semuanya. Biarlah apa nak jadi pun. Semoga Allah akan memberikan petunjuk ke jalan yang benar. X payah la nak cakap besar kerana aku cukup menyampah mendengar ucapanmu itu. Sakit hati ini hanya Allah sahaja yang tahu. Doaku, satu hari nanti kebenaran akan terbukti. Masa tu jgn la ko terlewat nak meminta maaf dengan aku dan juga bertaubat dengan Allah. X payah la nak bermulut manis depan orang dan membuat cerita-cerita yang macam2 tentang aku....biarlah..aku akan senyum sahaja dan melihat dengan TENANG sejauh mana ko nak melangkah. Selagi ko boleh melangkah, melangkah lah, dunia ini umpama roda. Andainya hari ini ko rasakan ko berada di atas, esok lusa sapa tahu ko akan ke bawah. Aku takut ko terus ke kubur sahaja tanpa sempat bertaubat. Ko kata aku jahat, tapi ko sendiri tahu sapa antara ko dan aku yang jahat. Betulkan ucapan aku kat ko...kalau lah betul aku nie jahat, ko lagi jahat dari aku. Semoga ko dapat la apa yang kau cari di dunia ini. Cukuplah macam2 yang dah ko buat kat aku...aku masih boleh terima lagi dan bersedia memaafkan ko. Tapi seandainya satu hari nanti kemaafan ini sudah tidak mampu nak ku berikan....entahlah. #Mood menunggu saat kebenaran akan terbukti dan Allah membalas segala apa yang ko buat kat aku. Tapi sejahat2 aku (bak kata ko aku nie jahat sangat)....aku masih mampu nak mendoakan ko dunia dan akhirat. Setiap x solat aku tak pernah lupa nak mendoakan supaya Allah memberikan yang terbaik untuk hidup ko. Jahat lagi ke aku sampai tahap macam tu aku mendoakan ko.....
Post a Comment