Saturday, February 4, 2012

Bekerja dengan sampah sarap

TP(Pengurusan) telah mengisytiharkan dan mewajibkan pada hari Jumaat bersamaan dengan hari semalam sebagai hari 5S. Siap dya panggil Acik Alyn n bagitau "Kalau ko nak makan sedap, ko order la yang best2". Maka Acik Alyn pun "baik Boss".

Maka pada hari Jumaat semalam macam2 S la yang keluar. Tak ketinggalan jugak la Acik Alyn nie. Setelah di 5S banyak betul kertas2 yakni borang2 lama yang telah digunakan pada tahun 2009, 2010 dan 2011 yang telah selamat di B kan. Tak de maknanya nak S - S kan, kesudahanya Acik Alyn B kan aje. Kosong sikit almari sebelah Acik Alyn tu. Lega sikit pandangan mata. Tapi banyak lagi yang kene buat. Nak deko cantik2 kat meja tu, biarlah semangat sikit nak datang kerja hari...oupssss. Nak membalut kotak2 yang ada kat partion dengan kertas2 yang comel....mesti OK kan.


Kesimpulannya selama nie Acik Alyn banyak bekerja dengan sampah sarap.




Post a Comment