Monday, November 21, 2011

syukur sangat2

Al-hamdullilah Acik Alyn telah kembali  dari pertapaan selama 4 hari kat Impian Morib. Jauh sangat p kursus pun...ngeeee. Entah cam ne kali nie x de mood sgt2 nak berswim2 bagai apatah lagik nak berphotog. Ala-ala sibuk berkursus. Dapat jugak banyak ilmu pengetahuan yang selama nie memang zero to hero....sudah tahu nak bezakan KEW-PA dan KEW-PS. Walaupun selama nie jadik pemverifikasi stor setiap tahun memang tapi dia punye step memang x tahu.


Kat kursus nie kitaorang buat grouping. Memang setiap masa ada kerja berkumpulan. Nasib baik ahli group semuanya mebeles. TQ atas kerjasama korang. Kursus nie siap ada test bagai. Yang hapinya Acik Alyn dapat markah yang paling tinggi vangga dengan diri sendiri. 

Tapi ada perkara yang sangat2 Acik Alyn bersyukur sangat....ada kakak tu cerita keje2 yang dia buat. Melopong sekejap Acik Alyn sebab akak tu buat kerja macam2. Berat sangat dan pelbagai aka macam-macam. Terasa sangat akak tu kene buli dengan bebudak kat tempat keje dia. Memang kesian sgt2. Ada 10 tahun lagik nak service tapi kalau kene buli buat keje macam2 macam tu Acik Alyn x sanggup, sampaikan Acik Alyn bagitau akak tu suh aply posting aje. Syukur dengan keje Acik Alyn kat sepital, sekurang-kurangnya x de la kene buli....Kawan2 seunit Acik Alyn pun memang sekepala...


Esok nak kembali ke tempat kerja dengan semangat baru...ngeeeeee


Sesungguhnya dalam diri manusia itu ada seketul daging. Jika daging itu baik, maka baiklah seluruh anggota badannya tetapi seandainya daging itu rosak dan kotor, maka kotor dan rosaklah seluruh anggota badannya. Daging yang dimaksudkan ini adalah hati..
Ya Allah Ya Tuhanku tetapkanlah hatiku untuk sentiasa mengingatiMu. Amin. 
 
Post a Comment