Thursday, May 21, 2009

kisah buah mangga N Dadie& Zaif~part 1

Salam....
1st nak citer kisah yang berlaku petang tadi yang berlokasi di Pasar Malam....Lyn beli mangga dalam 4 biji arr....nak di jadikan citer setelah ditimbang, penjual tu bagi tau 1.4 kg dan penjual tu cakap RM7.20. My asben pun bayar arr....setelah beredar dari gerai pakcik yang jual buah tu...aku tanya kat asben "bang, tak rasa mahal ke buah mangga nie"..My asben cakap "Lyn kira le"..dengan menggunakan otakku ini maka aku pun start kira...1 kg RM4.00 maka kalau 100g baru 40seng setelah ditambah, ditolak dan dibahagi maka jawapan yang pasti adalah RM5.60...My asben kata "lyn nak pegi gerai tu balik ke?". Aku pun angguk dan ambik bungkusan mangga tu dari tangan my asben dan pegi ke gerai pakcik tu.."Pakcik boleh timbang semula x, saya rasa pakcik salah nie". Pakcik tu ambik buah mangga tu dari tangan aku n timbang. "Ala saya tertekan 5 tadi".Tetiba aku terconfius...pakcik nie nak cover line lah pulak. Aku pun apalagi kuar ayat power arr "tadi pakcik kata RM7.20...pakcik kene bagi balik baki saya". Pakcik tu hulur RM2.00 kat Lyn....yang bengangnyer pakcik tu x der pun nak mintak maaf....Geram tol aku. Kalau nak berniaga tu biar arr jujur agaknye ramai dah yang kene ngan pakcik nie....


Di kesempatan nie Lyn nak story tentang majlis perkahwinan adik Lyn "DADIE n ZAIF"....Yang pastinyer amat penat gler. Tapi Lyn telah berjaya menjahit langsir untuk umah My Mak...suker sangat.

Ketika sedang menyiapkan segala hantaran, lapik hantaran, gubah ler macam2 lagi. Lihat abg Ayg Deq La kene dera isi gula-gula :)...Ini adalah situasi 2 hari sebelum ari kejadian...

Ini adalah pelamin yang telah dipasang awal oleh Abg Zul...Kitaorang adik beradik memang dah sejak azali g tempah pakej perkahwinan ngan Kak Long N Abg Zul nie....start dari lyn kawin dulu arr. Masa tu kedai diaorang baru nak bertapak.

Dadie sedang diinaikan oleh Ina (my adik ipar)...Ina nie memang kreatif sket orangnyer.Buat aper pun jadik


Tayang inai sket...


Hantaran yang telah siap di gubah oleh kami adik beradik...start dari lapik dulang yang Lyn buat, bakul yang diperbuat dari paper oleh Ina, bunga walaupun bunga beli tapi kami telah gubah semula.....semuanyer hand made yang berlabelkan Aishah n Kadari family...Memang puas ati ler sesangatnyer..Terasa kembang terhalang ler sekejap pabila ramai orang yang puji hasil tangan kitaorang nie... :)

Sambung lagi esok part 2.....

Nota Betis:

*Dokumen tender sudah salah paging arrr....kene betulkan balik, sampai sakit ler kepala..
*tak sabar nak habiskan ari esok sebab..................esok ari Jumaat lepas tu ari Sabtu dah boleh rileks. :):)

Post a Comment